2025. július 29-én Budapesten egyeztettünk a Nemzeti Fejlesztési Központ Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (az IKOP Plusz) megvalósításával foglalkozó kollegáival, Dr. Kiss András főosztályvezető úrral és Turóczy Tünde osztályvezető asszonnyal. A megbeszélésen részt vett még Gecse Gergely, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) vasúti közlekedési referense.
A félidején túl járó PROMOTER Interreg Europe projektünk esetében arra a következtetésre jutottunk, hogy a projekt ideális esetben járuljon hozzá 1.) a négy hátrányos helyzetű magyar régió fejlesztéséhez, 2.) azon megyei jogú városok közlekedésének fejlesztéséhez, ahol nem üzemel villamos vagy trolibusz, 3.) a mikromobilitás (közösségi kerékpár és roller, autó megosztás, stb.) fejlesztéséhez helyi szinten, 4.) a rászoruló csoportok aktívabb bevonásához a közösségi közlekedésbe, 5.) az integrált szemlélet erősítéséhez, a projektek komplex jellegének előmozdításához, 6.) a közlekedésbiztonság erősítéséhez, továbbá 7.) a kisebb léptékű közlekedési, vagy közlekedést támogató projektek kialakításához.
Az Ügynökség két újonnan induló Interreg Europe projektben is részt vesz 2025. májusa óta.
A RESONANCE projekt az adaptív közvilágítási rendszerek közlekedéssel összekapcsolt fejlesztésével foglalkozik (szenzorok alkalmazása, vehicle to grid energiaellátási megoldások, valós idejű közlekedési információk szerzése).
A SMARTAUTO projektben pedig elsősorban a kedvezőtlenebb elérésű vidéki térségek magasabb színvonalú ellátására koncentrálunk multimodális és önvezető megoldásokkal.
Az IKOP Plusz és az ÉKM munkatársai megvalósítási és szakpolitikai támogatásukról biztosítottak bennünket a fenti három projekt esetében.
A Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség közreműködése
a PROMOTER, RESONANCE és SMARTAUTO Interreg Európa projektekben
az Európai Unió és Magyarország társfinanszírozásával valósul meg.