November 27-én került sor kkv-knak szóló rendezvényünkre, amelynek a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara épülete adott otthont. Az eseményen bepillantást nyerhettek a résztvevők arról, hogy milyen fejlesztő hatása van a marketing és az informatika együttműködésének.
Tudatos és adatvezérelt marketing
A képzésen Szilágyi Tímea marketing szakember a marketing központú honlap tervezésről beszélt. Előadásában kitért arra is, hogy a legtöbb kisvállalat sok elméleti tudással rendelkezik marketing területen, de a gyakorlatban még csak kevesen használják a tudatos marketing szemléletet. Következő témakör az adatvezérelt marketingre fókuszált. Itt a résztvevők egy átfogó képet kaphattak arról, hogy a honlappal kapcsolatban milyen értékes adatokat érdemes gyűjteni. Majd a begyűjtött adatokat milyen mutatókkal és indexekkel lehet felhasználni a mindennapokban, a honlap fejlesztés során. A harmadik marketing téma a mesterséges intelligencia volt. Néhány gyakorlatias feladat segítségével megtudhatták a vállalkozók, hogy milyen marketing tevékenységhez lehet eredményesen használni az AI.
Tudatosan tervezett folyamatok
Az informatikai blokk során a User Story Mapping technikát Sarlós Kázmér informatikai fejlesztő mutatta be. A résztvevők megismerhették, hogyan segít ez a hatékony technika a csapatoknak átlátni és priorizálni a feladataikat. Hogyan alkalmazzák a nagyvállalatok ezt az eszközt a közös megértés érdekében, és hogy derítik ki, hogy mi a legfontosabb a végfelhasználók és a célcsoport számára. A gyakorlati példákon keresztül megtudhatták, hogyan segítheti ez a módszer a kisvállalatoknak is a fókuszált értékteremtésben.


A projekt az Interreg Danube Region program keretében az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.










